tirsdag 15. juni 2010

Ukas liveklipp, uke 24: Owen Pallett : "Odessa"


Se: Owen Pallett / "Odessa"
Se: Caribou / "Odessa" (offisiell musikkvideo)

Det er ikke bekrefta av Øyafestivalen enda, men i følge min anbefalte Øya-line-up på last.fm bør jeg definitivt se Caribou og Bear In Heaven. Jeg feirer litt på forskudd og tenker at det vel ikke er tatt heelt ut av det blå. Begge er omtalt her tidligere, Caribou som Ukas album, uke 17 og Bear In Heaven som Ukas musikkvideo, uke 19.

I denne ukas liveklipp gjør Owen Pallett en genial cover av Caribous "Odessa". Caribou har jo vanligvis med seg band når han gjør konserter, mens Pallett kjører loop-versjonen og greier seg på egenhånd. Det ser litt imponerende ut og jeg tror han må ha tunga rett i munnen for å få alt til. Andrew Bird gjør det samme på sine live-opptredener og det var ikke alltid like vellykka på Øyanatt-konserten i fjor..

Hvis det stemmer at Caribou og Bear In Heaven kommer på Øya-natt, er dette to nye jeg kan krysse av på ønskelisten for festivalsommeren. Nå er det snart ikke flere navn igjen som er ukryssa. Eller jo.. Owen Pallett må jo også gjerne få komme.. =)

1 kommentar:

  1. Caribou og Bear In Heaven ble bekrefta i dag. I tillegg ble Owen Pallett også bekrefta. Nydelig!

    SvarSlett