lørdag 5. juni 2010

Ukas artist / band, uke 22: Sleigh Bells


Hør: Sleigh Bells / Treats (i Wimp)
Hør: Sleigh Bells / Treats (i Spotify)

Sleigh Bells gav endelig ut debutplaten sin, Treats, i mai. Den inneholder drøye 30 minutter med agressive rytmer og klokkeren vokal. Kontrasten er stor, og det er kanskje derfor det funker så bra.

Bandet har blitt blogga til det kjedsommelige, så jeg skal ikke si så mye. Jeg trodde først at dette var en plate som ville drive meg til galskap. Støypop og post-hardcore er nevnt sjangermessig. Mye skurr og fuzz, samt veldig påståelige beats - det kunne gått begge veier. Treats er spesielt fantastisk hvis man skal gjøre noe. Med litt volum glemmer man hva man holder på med og effektiviteten tidobles. Gjett om det var en hyggelig oppdagelse på spinning! Det er bare å glemme å være i utakt, det er fysisk umulig med disse rytmene...

Sleigh Bells er kjent for forrykende konserter og du burde se dem på Øya. Det eneste liveinstrumentet de har med er Derek E. Miller sin gitar, i tillegg til (selvsagt) Alexis Krauss sin vokal. Det er sikkert greit å slippe backingbandet, i alle fall så lenge teknikken ikke svikter. Det blir spennende, absolutt noe å se frem til!

-

Har forresten litt dårlig samvittighet for mitt sviktende oppmøte på Musikkfest i dag.. Jeg så Blind Archery Club og Dunderhonning utenfor Internasjonalen, og så pitla jeg hjem igjen enda det var både gøy og bra! Aj, aj. Dumme sofa ropte på meg..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar