onsdag 21. april 2010

Ukas musikkvideo, uke 16: Highwaymen / "Highway Man"


Se: Highwaymen / "Highway Man"

Supergruppen Highwaymen, gav ut tre countryplater i tidsrommet 1985-1995. Bestående av Johnny Cash, Waylon Jennings, Willie Nelson og Kris Kristofferson, måtte jo dette bli en suksess, og det syns jeg absolutt at denne videoen illustrerer godt. Her er det mye 80-tallseffekter og pompøs historiefortelling. Jeg liker spesielt godt ansiktene som dukker opp i de mørke skyene! "Highway Man" fra førsteplaten Highwayman (1985) er en Jimmy Webb-cover og ble deres eneste topplassering på de amerikanske spillelistene. Det oser av 80-tallscountry!

Hjemme hadde vi en Johnny Cash-samleplate med et par Highwaymen-låter på, bl.a. denne. Foreldrene mine spilte platen mye og jeg kunne selvsagt ikke fordra den siden de likte den. Senere har jeg jo skjønt at de hadde rett ang. Johnny Cash. "Highway Man" er et hyggelig gjenhør og musikkvideoen er herlig underholdende. Det er så cheesy og fengende at man må like det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar