lørdag 9. oktober 2010

Ukas dinosaur, uke 40: Porcupine Tree : Deadwing


Hør: Porcupine Tree / Deadwing (i WiMP)
Hør: Porcupine Tree / Deadwing (i Spotify)
Abonnér: Dilla (Spotify spilleliste av @T1mhell)

Twitter-venn @T1mhell sendte meg en spilleliste kalt Dilla, med hans viktigste musikkimpulser i 2010. Det er en super liste du absolutt bør abonnere på! Du finner garantert noe der du ikke har hørt før. Det var imidlertid en sang jeg har hørt veldig mye på tidligere, som gjorde at jeg fikk dilla.

Jeg måtte nemlig dra fram Porcupine Tree sin Deadwing etter å ha hørt "Lazarus" på spillelisten. De er stødige gjengangere. Det er melodiøst og progete, og man kan ikke annet enn å vende tilbake, igjen og igjen. Det er nesten som en Porcupine Tree-forbannelse… Selv om In Absentia (ukas dinosaur, uke 10) er favoritten, er Deadwing en verdig nummer to og nesten på samme høyde. Egentlig burde du sjekke ut begge platene når du først er i gang...

Porcupine Tree er solide musikknerder og iherdige turné-veteraner. Det er en fryd å se dem live! Sjekk for eksempel ut DVDen Arriving Somewhere. Det er en konsert-DVD som faktisk er verdt bryderiet! Så kan du jo også henge deg opp i detaljer slik som jeg gjør: sjøgrønn gitar, bare føtter og verdig backdrop.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar