tirsdag 24. august 2010

Ukas musikkvideo, uke 34: Hurts : "Wonderful Life"


Se: Hurts / "Wonderful Life" (1)
Se: Hurts / "Wonderful Life" (2)

I juni postet jeg videoen til Hurts' første singel "Better Than Love" (ukas musikkvideo, uke 23). Da uttrykte jeg usikkerhet rundt hvorvidt jeg syns konseptet var fint eller teit. I løpet av sommeren har "Better Than Love" og etter hvert flere andre Hurts-låter blitt hengende ved, og når de denne uken slipper "Wonderful Life" med ny musikkvideo, ble fristelsen for stor..

Veldreide poplåter i 80-tallsdrakt er min store svakhet. Målgruppen er relativt gjennomskubar og jeg føler meg nesten litt solgt fordi jeg så lett biter på, men dette er jo sukkertøy da! Det liker jo alle...

Jeg har lenket til to ulike videoversjoner av "Wonderful Life". Den første er en selvlaget lavbudsjettsvideo for å få sangen ut i nett-telegrafen. Den andre er en del av promo-maskineriet. Jeg liker at de har plukket elementer fra den selvlagede inn i den proffe.

Hurts kommer med album i slutten av august. Lar jeg meg like enkelt rive med av en hel plate full av sukkerspinn?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar