torsdag 26. august 2010

Ukas liveklipp, uke 34: Beach Fossils : "Daydream"


Se: Beach Fossils / "Daydream"
Hør: Beach Fossils / Beach Fossils (i Spotify)

Denne uken fant jeg ut at Beach Fossils selvtitulerte debutplate endelig var gjort tilgjengelig i Spotify! Det er en tilbakelent plate, full av skurrete vokal og klimprende gitarer. Melodiene er enkle og støtter seg helst på underfundige tekster. Litt som Wavves eller Ganglians, bare mindre påtrengende. Jeg tar ofte Beach Fossils frem når jeg må gjøre noe, fordi plata får meg inn i en god rytme med et ikke alt for springende tempo eller masete vokaler.

En liten smakebit kan sees i lenken over. Jeg liker Levi's / Fader-fremføringene fordi de alltid blir spilt inn på helt tilfeldige og noen ganger merkelige steder. Beach Fossils: i dusjen. Kanskje hjalp akustikken i flisveggene litt for å fange lydbildet deres? Den lettfattelige stilen ellers passer i alle fall bra. Hvis videoklippet fenget, kan du trygt prøve deg på albumet!

Beach Fossils har turnert sammenhengende hele 2010 og fikk litt fart på ting under årets SXSW. Kanskje de kommer til Europa også, etter hvert?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar