torsdag 28. juli 2011

Spillelister : INDIeREKTE juli 2011


Hør: INDIeREKTE juli 2011 (i WiMP)
Hør: INDIeREKTE juli 2011 (i Spotify)

Det er tid for musikk igjen. Verden ser litt annerledes ut enn den gjorde for bare en uke siden. Kanskje legger man ny eller annen mening i musikk man alt har god kjennskap til. Eller man kan stifte nye musikkbekjentskaper. Her er i alle fall 30 å prøve seg på…

1. Wild Palms / Delight in Temptation *
2. Vetiver / It's Beyond Me
3. Dry the River / No Rest
4. Dark Dark Dark / Heavy Heart
5. The Shoes / Stay the Same
6. Florrie / What You Doing This For?
7. Battles / Futura
8. Marques Toliver / Sitting Up in My Room
9. Your Headlights are On / What are Days For
10. Washed Out / Eyes be Closed
11. Sleepy Vikings / Twin Peaks
12. Stina Stjern / Tuning
13. Young Dreams / Dream Alone, Wake Together
14. Jonny / Candyfloss
15. Patrick Wolfe / Time of My Life **
16. Bubblegum Lemonade / Stalling and Laughing
17. Echo Lake / Everything is Real
18. Gus Gus / Over
19. Fiction / Big Things
20. Pete and the Pirates / Winter 1
21. Big Deal / Talk
22. The Sea and Cake / Up on the North Shore *
23. Marissa Nadler / The Sun Always Reminds Me of You *
24. Gillian Welch / The Way it Goes **
25. Emmylou Harris / Goodnight Old World
26. Benjamin Francis Leftwich / Pictures
27. Frank Turner / Wessex Boy
28. Robbie Robertson / He Don't Live Here No More
29. Girls Names / I Could Die **
30. Comet Gain / She Had Daydreams

* Mangler i WiMP
** Mangler i Spotify

Foto av Ida Skivenes

3 kommentarer:

  1. Når jeg kravler gjennom Wimp på jakt etter go'musikk, bruker jeg ofte funksjonen "spillelister med...". I den senere tid har jeg bitt meg merke i at jeg stadig oftere finner spillelister ved navn INDIeREKTE på artister jeg liker. Så da måtte jeg jo gjøre litt research, og dermed havna jeg her!
    Jeg opererte tidligere selv med en musikkblogg (Clever Eleven som jeg dessverre ikke lenger hadde tid til å vedlikeholde da jeg begynte å spille i band i fjor vinter) og vet godt hvor stas det er med kommentarer og tilbakemeldinger, så her har du i alle fall én! Keep up the good work, verden trenger slike ildsjeler!

    PS. Jeg prøver fremdeles å holde track på ny musikk, og holder min egen spilleliste i Wimp/Spotify noenlunde ajour. Du kan jo sjekke den ut, det kan jo være enkelte gullkorn som har unnsluppet din ellers sylskarpe radar!

    WIMP
    Spotify

    (begge oppdateres kontinuerlig)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for kommentar og spillelister, jeg gleder meg til å se nærmere på disse! =D Det beste med musikkbloggingen er å komme i kontakt med så mange andre musikkinteresserte. Dessverre har jeg ikke fått vedlikeholdt indierekte så godt som jeg skulle ønske i 2011. Prøver likevel å holde spillelistene i sjakk og håper å komme sterkere tilbake etter hvert. Gi et vink når bandet ditt gir ut noe da ;o)

    SvarSlett
  3. Vink vink! Vi har faktisk nylig ferdigstilt vår debut-EP! Den kan allerede nå lyttes til på Facebook, mens vi venter på å få de fysiske eksemplarene i posten. Håper også vi skal få lurt oss inn på en streaming-tjeneste eller to, sånn at du kan putte oss i spillelistene dine!

    SvarSlett