lørdag 13. november 2010

Ukas liveklipp, uke 45: Portugal. The Man : "People Say" og "Created"


Se: Portugal. The Man / "People Say"
Se: Portugal. The Man / "Created"

Jeg er så glad for at en god venn sendte Portugal. The Man i min retning! De er hyperproduktive, kreative og morsomme. Dessuten er de flinke til å bruke internett som markedsføringskanal, så det fins haugevis av materiale å fordype seg i.

2010-albumet deres, American Ghetto, er visst en godt bevart hemmelighet i Europa, eller så har jeg bare ikke snublet i det før. American Ghetto er tilgjengelig via iTunes, og en gratis smakebit, "The Dead Dog", finnes på bandets hjemmeside. Jeg har ikke funnet noen streaming av albumet, men MySpace-siden deres er selvsagt til hjelp. Her finnes både nyere og eldre materiale. I tillegg har WiMP albumet Church Mouth, som anbefales på det varmeste! Det gjør forresten American Ghetto også - ikke lur, bare kjøp!

Men siden det først kan være fint å danne seg et bilde av hvordan dette lyder, har jeg lenket til to akkustiske fremførelser, som ukas liveklipp. Jeg liker at de litt mer simplistiske live-versjonene av sangene, likevel er varme og ikke minst, utrolig vakre! På plate høres det langt mer bråkete ut, litt hektisk, men ikke mindre fint ut av den grunn. Dessuten har John Gourley en stemme å misunne, hør bare på "Created"-klippet! <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar