lørdag 12. mars 2011

Spillelister : INDIeREKTE februar / mars 2011


Hør: INDIeREKTE februar / mars 2011 (i WiMP)
Hør: INDIeREKTE februar / mars 2011 (i Spotify)

Spillelista for februar / mars er nok mer preget av personlig oppbrudd enn jeg vil like å innrømme. Grensa mellom personlig og utleverende er av og til hårfin, men musikk er i mitt tilfelle nesten utelukkende forbundet med følelser, og derfor uunngåelig en del av livet mitt forøvrig.

I februar / mars har jeg i løpet av seks uker vært gjennom et samlivsbrudd med påfølgende relokering i Oslo. Jeg har fullført oppsigelsestiden min i bokjobben, og jeg har så vidt begynt på drømmereisen i USA. Nye bekjentskaper har kommet til, og sjelden har vel utsikten fremover vært så forskjellig fra hva jeg hadde forestilt meg.

Det er kanskje flere som har opplevd at når verden ellers skyter fart rundt en, kan det føles best å holde seg til det nære og trygge. For min del manifesterte dette seg tydeligst i musikken. Jeg har gjort lite for aktivt selv å oppsøke ny musikk de siste ukene. Spillelista preges nok derfor av lett tilgjengelige låtvalg fra artister som mest sannsynlig ville vært in your face også uten indierektes hjelp. Da sier jeg ikke at låtene ikke fortjener sin plass på spillelista. Sjelden kommer så mange etablerte og profilerte artister/band med plater samtidig, selv om det kanskje er en årstidstendens.

Vi hørs på SXSW!

1. James Vincent McMorrow / If I Had a Boat *
2. Fleet Foxes / Helplessness Blues
3. Okkervil River / Mermaid
4. The Low Anthem / Hey, All You Hippies!
5. The Cave Singers / Outer Realms
6. Lia Ices / Daphne
7. The Pains of Being Pure at Heart / Belong
8. Acid House Kings / Would You Say Stop? **
9. Veronica Maggio / Jag kommer
10. Smith Westerns / All Die Young **
11. Asobi Seksu / Coming Up
12. Team Me / Come Down
13. Rival Schools / Wring it Out
14. ...And You Will Know Us by the Trail of Dead / Pure Radio Cosplay
15. Foo Fighters / Rope
16. The Strokes / Under Cover of Darkness
17. David Wax Museum / Born With a Broken Heart *
18. Kurt Vile / Society is My Friend
19. Bigbang / No One
20. Glasvegas / The World is Yours
21. PJ Harvey / The Glorious Land
22. Peter Bjorn and John / Second Chance **
23. R.E.M. / Blue
24. Cat's Eye / Cat's Eye
25. Noah and the Whale / L.I.F.E.G.O.E.S.O.N.
26. Toro y Moi / Go With You
27. Jamie Woon / Night Air
28. Razika / Vondt i hjertet
29. Jenny Hval / Blood Flight
30. Rumer / On My Way Home

* Mangler i Spotify
** Mangler i WiMP

Bilde: LuxVII av Ida Skivenes

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar